Blockbuster Deals!!

Tuesday, January 12, 2010

waahh..berita GUMBIRA!!

assalamualaikum semua..

hehe..ku panjatkan kesyukuran yang tak terhingga ke atas limpah rezeki dariNya..dapat call dr sumone..dlm hati dah dpt agak yg dia mmg bakal sampaikan berita gembira.tp tggu jer 1 persatu yg dia sampaikan..dialognye begini:

caller: assalamualaikum, ana kenal tak sape ni?
aku: w'salam..eyh kenal lah..
caller: ana..awak dipanggil untuk melapor diri esok.
aku: ape??betul ke nih? (dalam hati dah berbunga2..mcm tak caye je..).tapi surat tak dapat lagi?
caller: pejabat dah post tp maybe lambat smpi rumah kot.
aku: owh..eyh??jadi esok kena dtg keje kol 8am ke?
caller: eyh..taklah..suka hati ko lah nak dtg kol bape?
aku: owh..awk buli saya yea?? huh..
caller: iskh..dtg keje mestilah kol 8am
aku: gelak terbahak2..dalam sejarah takdelah nak bangun awal pagi sangat g fakulti..ok..esok ana melapor kol 8am
caller: oraits..aku pon tumpang gembira aku ada kawan..keje berlambak ni kat jabatan..
aku: ok esok ana dtg..

begitu lah kiranye dialog tuh..pastu call la mama n ayah..mama lah gembira sangat..dia ckp..anak aku sorg ni akhirnye jadi jugak tutor..huhu..ayah plak..bape basic? 4k, 5k?? amboi ayah..blom masuk keje dah tnye gaji..materialistik btol..takde maknenye byk cmtu..kuikuikui..pastu msg kat tunang tersayang..malangnye dia odw balik belayar dr langkawi ke lumut..so, dia tak dapatlah reply..tp i'm sure he's happy for me too..kan sayang?

esok..i'm goin to turn 360degree to be new me..no more bagun lewat2..malas2 wat keje..hurmm..doakan yea kawan agar aku jadik seorang pekerja yang berhemah..ceewahh..thanks to Yang Maha Kuasa kerana berikan rezeki ini..(mgkn rezeki org nak kawen)..hihi..seronoknye..

p-o-s-t-i-t-s-h-o-r-t: tak boleh tidor lepas solat subuh lagi dah..hehe..padan muka dia!!

2 comments:

Cik Belle said...

wah tahniah! hihi. dapat tutor kat mana tuh? hehe. selamat bekerja!

hana yoriee said...

thanks cik belle..kite baru pas melapor..tutor kat UPM..tempat tumpah darah sendiri masa belajar..hehe.. =) yea!! chaiyok2..kena pgng byk responsibilities..huhu..